Wyposażenie sklepu odzieżowego

Wyposażenie sklepu odzieżowego – wybierając wyposażenie sklepu odzieżowego, warto zrozumieć proces wsparcia sprzedaży, który determinuje sposób zbywania towaru. Trzeba zadbać o marketing, który pozwala sklepom maksymalizować zyski przy najniższych kosztach. Prawidłowe wyposażenie sklepu odzieżowego jest jednym z jego przejawów, prowadzenie takiej placówki handlowej wymaga dużych nakładów inwestycyjnych i ważne jest, aby nie pomylić się na przykład w doborze mebli sklepowych.

Funkcjonalność wyposażenia sklepu odzieżowego

Główne funkcje wyposażenia sklepu odzieżowego:

  • Prezentowanie ubrań w jak najbardziej atrakcyjny sposób,
  • Zapewnienie dostępu do każdego elementu z odzieży,
  • Zachęcenie klienta do zakupu oferowanych produktów.

Na pierwszym miejscu wśród wyposażenia w sklepie odzieżowym jest manekin Ten rodzaj sprzętu jest w stanie sprawić, że przechodząca osoba odwróci się, zobaczy towar, pójdzie do sklepu i kupi. W końcu manekin w ubraniu pozwala spojrzeć na siebie w nowy sposób. Drugie miejsce wśród wyposażenia zajmuje lustro. Im więcej luster, tym większa sprzedaż. Ludzie uwielbiają patrzeć na siebie ze wszystkich stron, nie tylko w przymierzalni.

Na trzecim miejscu wyposażenia sklepu odzieżowego są:

  • Stojaki – wieszaki podłogowe.
  • Regały handlowe.
  • Wieszaki na ubrania na regałach metalowych.
  • Systemy pionowe oparte na profilu.
  • Stojaki – podłogowe wyspy na ubrania.

Ważne jest, aby kupić odpowiednie stojaki podłogowe – wieszaki, ponieważ pomogą one ekonomicznie umieścić dużą ilość towarów. Wszystkie sklepy odzieżowe dążą do tego celu i nie ma znaczenia, czy jest się w Warszawie czy w Brukseli. Przy wyborze wieszaka głównym kryterium będzie jakość. Każdy sprzęt handlowy musi być mocny i stabilny. Klient, przechodząc obok wieszaka z ubraniami, może go dotknąć. Jeśli niestabilne wyposażenie sklepu upadnie, produkt ulegnie zabrudzeniu, a chęć klienta do zakupu zniknie.

Główne typy stojaków/wieszaków

  • Stojaki metalowe są mocne i niezawodne. Regały sprzedażowe mogą być chromowane w kolorze srebrnym i złotym, białym, czarnym.
  • Stojaki drewniane są ciężkie, stabilne, przyjazne dla środowiska. Ale z biegiem czasu drewniany stojak może się odkształcić lub zmienić odcień.
  • Regały szklane są reprezentacyjne, ale delikatne i wymagają ciągłej konserwacji.
  • Stoły pokazowe – często ustawiane przy wejściu, podkreślające pożądany produkt, który jest pokazywany kupującemu w pierwszej kolejności. 
  • Lustra – nie można się bez nich obejść w przymierzalniach, a także powinny znajdować się w obszarze przymierzania odzieży wierzchniej. Lustra są statyczne, na kółkach i ścienne. 
  • Koszyki są umieszczane w obszarze kasowym. Kiedy klient czeka w kolejce, będzie miał coś do zrobienia, biorąc pod uwagę wszelkiego rodzaju drobiazgi, które wydają mu się konieczne.
  • Półki pomogą w prawidłowym ustawieniu produktów, które nie nadają się do zawieszenia lub nie pasują do reszty sprzętu.

Wyposażenie sklepu odzieżowego ma różne kształty, wysokości i mobilność. Ubrania można umieścić:

  • Z przodu. Najbardziej udana opcja dla sklepów odzieżowych.
  • Bokiem. Kompaktowe wieszanie rzeczy w sklepie.
  • Okrągły w spiralę. Dobre rozwiązanie, rzeczy można oglądać swobodnie.

Specjaliści twierdzą, że najbardziej udanym układem rzeczy dla sklepów odzieżowych jest układ kombinowany. Gdy klient widzi produkt z różnych perspektyw: zarówno z przodu, jak i z boku, pojawia się chęć zakupu. Inna powinna być również wysokość wyposażenia handlowego, stojaków – wieszaków na ubrania.

Obecnie najbardziej popularne, są podłogowe regały sprzedażowe, uzupełnione półkami. Na tego typu meblach sklepowych można jednocześnie umieszczać ubrania na wieszakach i półkach. Takie kombinacje wyglądają korzystnie. Ciekawą opcją na zwrócenie uwagi dla sklepów odzieżowych są wyspy handlowe. Taka struktura handlowa jest trudna do obejścia, co oznacza, że będzie się na nią zwracać uwagę. Tego typu meble nie są tak mobilne jak stojaki podłogowe, ale bardziej stabilne i niezawodne.

Wyposażenie sklepu odzieżowego w profile

Wśród wyposażenia dla sklepów odzieżowych znajdują się doskonałe rozwiązania kompaktowe:
System wariantów oparty na profilach. Listwy profilowe można łatwo przymocować do ściany. W profil można wstawić różnorodne akcesoria i stworzyć efektowną przestrzeń handlową – nadproża, łuki, wsporniki, półki i haczyki. Wszystko to można przearanżować, co umożliwia zmianę wyglądu sklepu. Wsporniki z mocowaniami ściennymi. Najbardziej ekonomiczne opcje wyposażenia sklepu.

Wyposażenie sklepu odzieżowego: cechy i niuanse

Wyposażenie sklepu odzieżowego
Wyposażenie sklepu odzieżowego

Co kupujący chcą zobaczyć w sklepie odzieżowym? Atrakcyjne wnętrza, manekiny popisujące się strojem, wygodne przymierzalnie i zakamarki do wypoczynku. Czego chce właściciel sklepu? Efektywne wykorzystanie każdego centymetra kwadratowego, możliwość zbudowania takiej przestrzeni, która zachęci odwiedzającego do zakupu.

Wyposażenie dla sklepu odzieżowego to pierwsza konieczność dla udanego biznesu. Ich wybór i zakup to jeden z najważniejszych etapów otwierania lub reorganizacji powierzchni handlowej. Dzięki niemu stwarza się wymarzone wnętrze w strefie sprzedaży. To także narzędzie sprzedażowe. Właściwie dobrane meble sklepowe oraz inne wyposażenie gwarantuje udaną dystrybucję odzieży dla kupującego. Ważne jest, aby towar rozmieścić na całej powierzchni obszaru sprzedaży tak, aby klient widział i dokonał zakupu np. tego, co sklep chce najpierw sprzedać.