Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
Co ma wp?yw na pozycjonowanie strony? Aby strona internetowa pojawi?a si? na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, trzeba po?wi?ci? troch? pracy aby wypozycjonowa? stron?. Pozycjonowanie stron internetowych to z?o?ony proces, na który wp?ywa nawet 200 czynników. Nie istnieje jednak jedna metoda zapewniaj?ca pierwsze miejsce w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie strony a algorytm Google
Algorytm google jest oczywi?cie obj?ty tajemnic?, a wi?kszo?? czynników zosta?a odkryta metod? prób i b??dów. Dodatkowo algorytm jest ca?y czas aktualizowany, przez co znane powszechnie czynniki mog? nie mie? ju? wp?ywu na pozycjonowanie stron, a jednocze?nie mog? si? pojawi? nowe warto?ci, które wp?ywaj? na seo. Jako przyk?ad czynników, które aktualnie nie wp?ywaj? na pozycjonowanie w sposób bezpo?redni, mo?na poda? title, description i meta. Warto?ci te nie maj? ju? tak du?ego znaczenia jak mia?y kiedy? co nie oznacza, ?e nie nale?y przywi?zywa? do nich ?adnej uwagi.
Dwie kategorie czynników wp?ywaj?cych na pozycjonowanie strony
Dzia?ania skupiaj?ce si? na pozycjonowaniu stron mo?na podzieli? na kategori? seo on site, do której zaliczaj? si? takie dzia?ania jak kod i struktura strony, czy te? s?owa kluczowe oraz seo off site, do których mo?na zaliczy? dzia?ania w social mediach. Pomimo ?e czynniki maj?ce wp?yw na pozycjonowanie strony s? podzielone, nie mo?na skupi? si? wy??cznie na jednej z kategorii. Po??dane efekty otrzymamy je?eli najpierw po?wi?cimy czas na czynniki seo on site, a nast?pnie skupimy si? na pracy nad czynnikami seo off site.
Czytaj równie?:
Pozycjonowanie strony – czynniki seo on side
Dzia?ania zaliczaj?ce si? do kategorii seo on site to:
- historia domeny
Historia domeny zawiera wa?ne informacje o domenie takie jak ilo?? oraz jako?? linków, które prowadz? do danej strony, a tak?e wiek domeny. Je?eli na dan? stron? by?y na?o?one jakie? filtry lub kary, równie? znajdziemy tak? informacj? w historii domeny.
- stosowanie nag?ówków w hierarchii

Dzi?ki hierarchii nag?ówków roboty wyszukiwarek nabywaj? informacj? o najwa?niejszych s?owach. Hierarchia nag?ówków wyznacza równie? kierunek, w jakim roboty skanuj? dan? stron?. Z praktycznego punktu widzenia dzi?ki odpowiednim nag?ówkom roboty analizuj?ce stron? dziel? stron? na tre?ci, które maj? znaczenie oraz te, których warto?? jest niska. Nag?ówek ze znacznikiem H1 przeznaczony jest dla tytu?u strony, a pierwszy nag?ówek z najwa?niejszym s?owem kluczowym powinien zosta? oznaczony znacznikiem H2. Natomiast s?owa kluczowe zawarte w tagach i opisach powinny by? powi?zane z tre?ci? strony, na któr? przenosz? u?ytkownika. Zachowanie takiej struktury chroni przed uznaniem ca?ej tre?ci za ma?o wa?n? i zb?dn?, a tak?e obni?a wspó?czynnik odrzuce? spowodowany wysok? cz?stotliwo?ci? szybkiego opuszczania strony.
- s?owa kluczowe na stronie
Dzi?ki odpowiednio umieszczonym s?owom kluczowym po wpisaniu zapytania w wyszukiwark? nasza strona internetowa pojawi si? w indexie stron, dzi?ki czemu strona stanie si? widoczna dla potencjalnych klientów. S?owa kluczowe powinny zosta? umieszczone w adresie url strony, opisie linku, tytule strony, opisie strony oraz w tre?ci na stronie. Wa?ne jest, aby s?ów kluczowych nie by?o zbyt wiele, a te które znajd? si? w tek?cie, zosta?y umieszczone w sposób naturalny, tworz?c warto?ciow? dla klienta tre??, a tak?e by?y czytelne dla robotów wyszukiwarek. To ile dok?adnie s?ów kluczowych powinno znale?? si? w tek?cie zale?y od tego jak d?ugi jest dany tekst jednak optymalna ilo?? wacha si? mi?dzy 1,5% a 5%. Warto zwróci? uwag? na to, aby s?owa kluczowe umieszczone w tek?cie by?y w ró?nych formach osobowych, mo?na te? stosowa? synonimy.
- jako?? tre?ci na stronie
Teksty tworzone z my?l? o pozycjonowaniu strony powinny by? unikalne, dobrej jako?ci, stworzone zgodnie z zasadami seo, a tak?e interesuj?ce dla czytelnika. Istotnym jest fakt, ?e korzystniej jest mie? na stornie mniej dobrych jako?ciowo tekstów ni? wi?cej tekstów, których jako?? jest w?tpliwa.
- szybko?? ?adowania strony
Czas, jaki przegl?darka internetowa potrzebuje, aby za?adowa? dan? stron?, jest wa?ny ze wzgl?du na to, ?e potencjalni klienci mog? zrezygnowa? je?eli strona nie zostanie za?adowana do?? szybko. Strony ?aduj?ce si? w krótkim czasie znajduj? si? na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, a tak?e lepiej konwertuj?.
- linkowanie i jako?? linków,
Na pozycjonowanie strony wp?ywaj? równie? linki umieszczane na forach internetowych, a tak?e udost?pniane w social mediach. Umieszczaj?c jednak link do naszej strony na forach, nale?y zwróci? uwag? na pozycj? forum w wyszukiwarce oraz czy forum nie by?o wykorzystywane do praktykowania black hat seo.
- responsywno??,
Aktualnie wielu u?ytkowników przegl?da strony internetowe na swoich urz?dzeniach mobilnych, zatem strona powinna by? tak zbudowana, aby niezale?nie od wielko?ci ekranu przegl?danie jej by?o bezproblemowe i intuicyjne.
Pozycjonowanie strony – czynniki seo off site
Do czynników kategorii seo off site zalicza si?:
- dzia?ania w social mediach,
- link building,
To takie dzia?ania, dzi?ki którym linki prowadz?ce na stron? s? warto?ciowe oraz pochodz? z dobrych ?róde?.
- content marketing.
Content marketing, czyli marketing tre?ci to strategia, zgodnie z któr? artyku?y umieszczane na stronie s? u?yteczne i interesuj?ce dla u?ytkownika uwzgl?dniaj?c docelow? grup? odbiorców. Warto zauwa?y?, ?e content marceting to nie tylko tre?ci, ale równie? grafika, filmy oraz prezentacje, jakie u?ytkownik znajdzie na stronie.
Nie sposób w jednym artykule opisa? wszystkie czynniki wp?ywaj?ce na pozycjonowanie strony, warto jednak zwróci? uwag? na to, ?e aby pozycjonowanie strony by?o skuteczne trzeba po?wi?ci? du?o czasu i energii.